Mandatele membrilor Consiliului de Administrație al Regiei Naționale a Pădurilor Romsilva au încetat și nici nu se vor prelungi. Cei cinci membri au primit deja notificare că de azi le încetează mandatul, și-așa provizoriu. În acest moment nu există, pe circuitul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor vreun act referitor la Consiliul de Administrație al RNP și nu s-a luat vreo decizie în acest sens. Prin urmare, o serie de decizii sunt blocate, inlcusiv bugetul Romsilva, care a fost trimis la minister și returnat de ministru pentru a i se aduce modificări „conform discuțiilor”. Nici măcar o deplasare în străinătate nu se mai poate face și nici vreo schimbare în organigramele direcțiilor silvice din țară.
Consiliul de administrație al Romsilva este însărcinat „cu îndeplinirea tuturor actelor necesare şi utile pentru realizarea obiectului de activitate al Regiei şi hotărăşte în toate problemele privind activitatea Regiei”, dar și cu „direcţiile principale de activitate şi de dezvoltare”. Ministerul Mediului a demarat procedura de selecție a unui nou CA, potrivit OUG 109, dar este un proces de durată (de luni de ziile). Am scris despre acest subiect AICI. Până la numirea noilor administratori, regia va fi condusă doar de directorul general (și el cu mandat provizoriu) și de conducerea executivă.
Printre atribuțiile CA este și numirea sau revocarea directorului general al Romsilva sau aprobarea planului de administrare, indicatorii financiari și nefinanciari.
Potrivit legii, printre atribuțiile CA mai regăsim:
- stabileşte direcţiile principale de activitate şi de dezvoltare ale Regiei;
- aprobă structura organizatorică şi funcţională de la nivelul central a al Regiei, unităţilor şi subunităţilor din cadrul acesteia, precum şi denumirea, numărul, organizarea şi atribuţiile acestora;
- aprobă componenţa nominală, atribuțiile şi competenţele comitetului director unităţilor din structura Regiei;
- aprobă modalităţile juridice de organizare, funcţionare, coordonare şi îndrumare ale unităților şi subunităților din structura Regiei;
- aprobă metodologia privind gradarea unităţilor şi subunităților din structura Regiei, condiţiile minime pentru înființarea, organizarea şi funcţionarea structurilor acestora şi dimensionarea numărului de personal;
- aprobă gradarea unităților şi subunităţilor din Regie, structura şi numărul de personal al acestora; g) aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare pentru unitățile din structura Regiei;
- aprobă înfiinţarea sau, după caz, desfiinţarea subunităţilor şi a punctelor de lucru din structura Regiei, la propunerea comitetelor directoare.
- avizează bugetul de venituri şi cheltuieli şi aprobă situaţiile financiare;
- aprobă nivelul creditelor necesare, fundamentează şi solicită alocaţii şi subvenţii pentru investiții şi alte activităţi specifice, etc.











